lördag, mars 10, 2007

2,5 timmars lycka

Igår gjorde vi en utflykt till närliggande ort. Helsidesannons i ortstidningen lockade med nya, vackra köksluckor på befintliga stommar. Fördelaktigt vid snabb beställning!

Eftersom vi har diskuterat att göra något åt vår tråkiga köksinredning så åkte vi till affären. Vi råkade komma 5 minuter före lunchstängning så vi kände lite att vi inkräktade på deras lunch. Men vi blev väl mottagna och fick god support. Vi såg snabbt ut vad vi ville ha inklusive handtag. Och fick kostnadsförslag också. (Fördelen vid snabb beställning skulle bli en nyare variant av gångjärn). I bilen hem kom vi överens om att vi bör tapetsera om i köket också. Hela kalaset kommer nog att gå på 30 papp ungefär och hela proceduren tog mindre än 1 timme.

Eftersom jag gillar att gå på loppis så erbjöd sig C. att vänta medan jag gjorde en runda på Tulavippan i Gagnef. Jag älskar att loda runt där och leta efter fynd. Loppisprylar på en yta av 1 900 m2! Vilken lycka! Jag tillbringade ca 1,5 timmar där sökandes efter en nötknäckare. Jag ska ha den till att öppna fasttorkade hattar på målartuber! Egentligen behöver jag ingen nötknäckare för det finns en i målarlokalen som lojalt skickas runt bland behövande deltagare. Jag hittade ingen nötknäckare den här gången. Men skam den som ger sig. Det finns fler loppisar! Max 5 :- är jag beredd att betala.

På hemvägen skänkte jag en kort tanke till vad som är proportionerna i mitt liv. Å ena sidan 1 timme och 30 000:-, å andra sidan 1,5 timmar och 5:-! Jag kom inte till något resultat.

Inga kommentarer: