söndag, mars 04, 2007

Nu har vi åkt Vasaloppet

Klockan på ringning, gnugga gruset ur ögonen och vackla till start. Tungåkt och tyvärr dåligt vallat. Frukost hann jag inte med förrän jag passerat Smågan.


Christer hade försovit sig och hann inte ikapp förrän i Mångsbodarna. Då åt han råggrynsgröt med lingonsylt och jag fyllde på kolhydratdepåerna med ett supergott bröd som vi inhandlat på Hemslöjden(!).


Jag bäddade sängarna under ett kort stopp i Risberg. Där kopplade C. upp sig till laptoppen (se bild) och sedan totalkontrollerade han resten av loppet ända fram till Mora.


Jag kroknade på slutet och upploppet tillbringade jag på rygg i soffan bitandes på naglarna.


Nationaldag, Äventyr, Kulturarv, var några av kommentarerna jag hörde. Instämmer helt. T o m jag, som är så totalt ointresserad av idrott tillbringar gladeligen 4 - 5 timmar framför TV-n under Vasaloppet. Vid starten får jag rysningar utefter ryggen. Den är superhäftig. För något år sedan såg jag något extra fantastiskt. Det var strax före starten när alla kastade sina säckar med kläder i bingarna. 13 000 säckar i olika färger som virvlar i luften. Helläckert! Visa gärna det någon mer gång!


3 kommentarer:

Anonym sa...

*skratt* Det här inlägget fick du till bra!/G

Jag sa...

håller med G! Men var befann ni er på eftermiddagen? Ni missade semlorna i alla fall!

Och vad har nästa 'anonymous' skrivit??????

Inger

Brittis sa...

Synd på semlorna. De skulle setat bra.

Den där "anonymous"-inlägget har jag ingen aning om varifrån det kom. Jag har tagit bort det.

Jag har fåfängt försökt få in en likadan världskarta som G lagt på sin blogg. Kanske kommer det därifrån som ett spam?