måndag, september 17, 2007

En vanlig dag

Idag har jag varit barnvakt åt det här lilla charmtrollet, Emma. Munnen gick i ett och hon höll mig sysselsatt hela tiden medan mamma Marita var borta några timmar. Men det var trevligt. Jag fick både se på barnTV, baka med modellera, rita, leka med små plastfigurer och så gick vi till sopsorteringen med tidningar och glas. Det är bäst att börja i tid med de goda vanorna.


Sedan kom Sally med ett fång blåklockor och prästkragar och ville ha dem fotograferade. Vårblommor i september månad! Det är inte klokt! Men vackert var det. Det kommer en bild till för säkerhets skull.


Till sist vill jag presentera vår hustomte. Enligt C håller han, på föreningens uppdrag, på att gräva skyttegravar inför den stundande striden med myndigheterna som vill försämra pensionärernas pensioner.




2 kommentarer:

Jag sa...

jaha du, jag saknade dig idag på målningen. Vi var inte så många. Men jag börjar få fason på snön.
Hörde av Majvor att du var barnvakt, när jag frågade om det var Emma så sa hon att det var nån som verkade full av bus!!! Då förstod jag..

Snygga blommor och en kul bild på hustomten också! Går det inte bättre med spade tror du?

Brittis sa...

Tomtar använder inte så moderna grejor.