fredag, september 21, 2007

Åh, en sån helg, som kommer.

Vilken helg vi har framför oss! Den kommer att bli minst sagt stökig.

Den här helgen var den enda som Kicki kan få hjälp med de tunga lyften inför sin flytt samtidigt som Roger med familj kommer upp för att hjälpa till med att gräva och färdigställa inför borrningen efter vatten i sommarstugan.

Ungdomarna har sinsemellan diskuterat sig fram till att Fia och barnen(alla?) och jag(?) ska hjälpa till med flytten och Roger ska hjälpa C med grävningen. Det låter som en bra lösning, tycker jag. Men det innebär att vi kommer att dela på oss och vi får svårt att få en sammanhängande tid tillsammans i lugn och ro.

Mitt motto: Det enda som är säkert, är att allt är osäkert", stämmer verkligen. Hmmm, det där tål att tänka på. Kanske allt i själva verket är säkert. I grund och botten, menar jag. Jag tänker på det där med orsak och verkan. Sådd och skörd osv. Så kanske allt ändå är säkert. Jaha, nu fick jag nå´t att tänka på.

Medan jag har skrivit detta så har dessutom MIO levererat C:s nya Stressles-fåtölj. Han provsitter den just nu. När jag har skrivit klart ska jag koka kaffe och så ska vi avnjuta det i var sin fåtölj av typen Ekornes Stressles. Sedan måste vi skynda ut till stugan för att elda upp så det blir varmt o gott till Roger, Fia och barnen kommer sent i kväll. De ska sova där. C och jag är bjudna på middag hos lille Nallebror och hans stora familj i kväll. Det ska bli trevligt. Och fungera som en perfekt avstamp till helgens kommande kaos.

Inga kommentarer: