I slutet av april bestämde vi oss för att äntligen sätta in duschkabin i badrummet. Vi kontaktade tillverkaren av den kabin vi var intresserad av för några detaljuppgifter. Upplystes då om att det pågick kampanjpris 20% under april månad.
Vi vände oss genast till NECO för att beställa och upplystes om att vi skulle få 15% rabatt på vissa delar av kabinen och så skulle han "försöka få ett så bra pris som möjligt till resten"! Vi sade att vi var upplysta om 20% på allt, varvid hans svar var "jasså, då blir det väl så".
Idag fanns kabinen på NECO och jag åkte för att hämta ut den. Jag väntade snällt på min tur och till slut kom en dam för att hjälpa mig. Under vår promenad genom butiken blev hon 3 gånger hejdad av olika herrar som ansåg att just deras ärende var viktigare än mitt - och det tyckte tydligen hon också! Till slut försvann hon i kulisserna och blev borta en lång stund. När hon äntligen kom tillbaka var förklaringen att det tog tid att hitta försändelsen och "så blev jag hindrad av annat"!
När jag skulle betala var fakturan på 7368:-. "Det kan inte stämma. Vi blev lovade 20% rabatt", sade jag. Mannen som tagit emot vår beställning kallades in, bevärdigade mig inte med en blick, mumlade något om återköp, såg sur ut, knöt sina skosnören och försvann. Men jag behövde bara betala 5984:-.
Jag behöver väl inte säga att NECO i Leksand inte tillhör mina favoritställen efter det här.
Och ett tips till ledningen: Skicka era anställda på en kurs i hur man behandlar kunderna. Det skulle ni vinna på.
Efterord: I DD 8 november 2008 finns en stor artikel om en tjejkväll på NECO som tydligen blev en riktig succé. Det tyder på att NECO upptäckt att även kvinnor finns och visar god vilja att ändra sin tidigare image. Jag önskar NECO lycka till.
5 kommentarer:
Men det vet du väl!!! Tjejer, för att inte tala om korta tanter, har absolut inte företräde när något med snopp nalkas!
Jag har verkligen märkt det.
Har oxå dåliga erfarenheter av neco.Dom bode skicka pessonalen på charmkurs.Rörigare butik får man leta efter!
Känner till problemet jag med.. tar hellre tiden och åka till Falun lr Borlänge (typ Byggmax) när jag behöver hjälp å varor..
Ja, det är tråkigt att ett företag på den lilla orten inte lärt sig hur kunder ska behandlas. Ett vänligt leende, ett vänligt ord och visad bredvillihet att hjälpa kunden betyder allt.
Jag har bott 30 år i Borlänge och jag måste säga att kundbemötandet där är bättre än här i Rättvik (och i Leksand). Nu tror jag inte alls att folk verkligen är vänligare i Borlänge men de har lärt sig genom konkurrensen att vänlighet lönar sig. Vilket skulle kunna tyda på att det är för liten konkurrens i Rättvik/Leksand.
Skicka en kommentar