fredag, juli 17, 2009

Inget Open Office och järn i vattnet

Fick med mig två påsar smutstvätt igår från de hårt arbetande barnbarnen i stugan. Så nu har jag tvättat 3 maskiner tvätt som ska levereras idag. Tur att det är bra torkväder.

Jag har inte velat använda tvättmaskinen i stugan eftersom vattnet i vår nyligen borrade brunn innehåller så mycket järn och jag har sett skräckexempel på nätet hur hushållsmaskiner ser ut där järnhaltigt vatten har använts. Vi får nog överväga att sätta in filter av något slag. Har vi borrat för ca 30 000 så ska vi väl inte tveka att sätta in filter för 4-9 tusen. Men filtren måste sättas på det ingående vattnet för att rena vattnet till både toa, dusch, tvätt och kök, antar jag. Och var ska det få plats? Här behövs nog kunnigt folk som ger råd. Vattnet i toan är så brunt och i duschen blir väggar o golv fort bruna. Inte trevligt alls. Är det någon som har goda råd att komma med?

F ö har jag försökt installera Java på min tvättade dator. Naturligtvis misslyckades jag att rätt tolka installationsanvisningarna och Java är därmed inte installerat. Och då är det ingen idé att försöka installera Open Office, som var min avsikt. Så nu kan jag inte skriva ut något meddelande om gårdsfest, som vi planerar att ha. Ska jag behöva handtexta 16 lappar att lägga i brevlådorna? Ser inte bättre ut. Ärligt talat känner jag mig lite "down".

2 kommentarer:

G sa...

Skriv EN snygg - gå sen ner och kopiera lappen på Posten? På bokahndeln? Nånstans brukar man kunna kopiera för en billig penning!
Å andra sidan- fungerar inte skrivaren? Du kan ju skriva ut dem du gjort i word(?)- brukar finnas gratis i de flesta program.

Inger sa...

Du kan ju också skriva EN för hand och sedan skanna in den för att skriva ut erforderligt antal exemplan.