fredag, juli 31, 2009

Musten har gått ur mig.

Motivationen att skriva nåt har försvunnit. Delvis beror det nog på att jag ännu inte fått fart på bilderna och ännu inte blivit sams med Firefox. Alla mina mödosamt sparade "favoriter" heter nu "bokmärken" och ligger spridda som hagel efter en hagelskur. Jag fattar inte hur "bokmärke"-systemet är organiserat.

Dessutom har luften gått ur mig efter det att barnbarnen gått över stugan med målarpenslar som bålgetingar på en sockerbit. Trots att jag inte gjort någonting annat än hållit mig undan så har engagemanget tagit musten ur mig. Men jag vägrar erkänna att "det är åldern".

Idag var vi ut till stugan och solade oss i glansen. Stugan lyser så röd och fin med vita vindskivor och snickardetaljer. Fönstren glänser och i vedboden är björkveden staplad så fint. Gräsmattan är klippt och det är klippta gångar till sjön och komposten. Så omtänksamt. Roger har med hjälp av Alex rätat upp väggarna till vedboden. Trycket från den staplade veden har tryckt ut väggarna så att de hotat glida av betonghålstenen på ett par ställen. Men väggarna är nu ordentligt säkrade i lodrät läge.

Bilder kommer så småningom - kameran spricker om den inte töms snart. Den rymmer massor av bilder från underhållsarbetet.

2 kommentarer:

Jag sa...

ja, du har verkligen varit osynlig ett tag! Men det lär väl vara lugnet före stormen, eller?

Sara sa...

Trevligt att se ett inlägg igen... Jag hoppas att motivationen och orken är tillbaka snart :o)