onsdag, december 23, 2009

God Jul och Gott Nytt År önskas alla läsare av den här bloggen.


Christer o jag vill önska alla läsare en God Jul och Ett Gott Nytt År.

Det har varit roligt att skriva den är bloggen. Jag har inga krav på mig att vara någon framstående författare utan skriver som jag känner för stunden. Särskilt glad blir jag när det dyker upp några kommentarer. Tack för dom.

Hästen, som syns på bilden är Rättviks Hemslöjds jubileumshäst och görs bara i 100 ex. Jag lyckades få nr 23.

På nästa bild smyger Christer och jag till oss smakbitar av morgondagens julbord. Vi måste ju kolla att det smakar bra.

Jag vill verkligen rekommendera sillrecepten från Garpenbergs Herrgård i tidningen Pralinen . Jag gjorde 3 varianter, Citronsill, Vitlöksill och Senapsill. Särskilt gillade jag senapsillen.  Just nu står en gryta med rödkål och puttrar på spisen. Ska bli intressant att avsmaka den senare. Alla recepten var mycket lättlagade.

I morgon åker vi ut till stugan där sonen Roger m familj skall vara över julen. Fick nyss bud att de lyckligt kommit fram. De har gjort en lång och dryg resa. Det är inte värt att komma dit för tidigt i morgon, julafton, för då riskerar man att få väcka dom med kaffe på sängen. Vi åker dit på eftermiddagen.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Grattis till hästen!!! *avis*
God Jul så länge!!!

Sara sa...

GOD JUL!!! Hoppas att ni får en riktigt mysig afton!!

Jag sa...

God Jul!
Ser verkligen mysigt ut på bilderna