lördag, december 12, 2009

Min andra blogg, Brittis ManDALA-art.


Klockan är mycket och jag är jättetrött. Jag har ägnat hela kvällen åt att skapa ett mönster till den mandala som jag ska måla på hos Erik o Ann-Marie Grind i Falun under deras "inspirationsdag" i morgon. Det känns bra att ha mönstret klart för då vill jag ha det lugnt omkring mig.

Jag tycker att det är jättetrevligt att själv skapa  mönster och vill absolut inte fastna i  "så ska man måla". För många år sedan var mina systrar och jag på en veckolång kurs i akvarellmålning. Vi hade jättetrevligt tillsammans men efter den kursen tog jag inte i ett par penslar på mer än 10 år. All lust att måla försvann. Läraren sade "så här ska man göra när man målar" och det passar mig inte alls.

Jag kan nämna att jag nu har fått in några få bilder av mina målningar på min nya blogg, "Brittis ManDALA-art" (länk också till bloggen i sidomenyn). Där har jag tänkt visa dom målningar jag gör. Jag känner djupt för att måla på det här sättet och har en djupt förankrad avsikt med mina målningar. Jag hoppas ni kommer att gilla det.

Inga kommentarer: