lördag, juli 31, 2010

CCW i Rättvik genererar hjälp med städning

Jag går omkring i tystnaden och njuter av att det är nystädat i lägenheten. I går kom barnbarnet Cazzie hit för att städa åt oss. ClassicCarWeek startar ju nu i helgen och Cazzie behöver lite påspädning i kassan inför cruisingen på tisdag.  Hon dök upp tillsammans med väninnan Melinda och tillsammans gick de lös på inventarierna med glatt humör.

Nu glänser golven, det doftar rent och inget dammlager täcker möblerna. För att inte tala om vad det blänker om porslinet och kranar i badrummet. Melinda gick lös på spis, fläkt och kakel i köket. Det var länge sedan spisen var så vit. I gengäld plockade jag fram symaskinen och sydde in deras nyinköpta resårskärp. De är ju så smala, de där töserna.

När dom gick härifrån för att ta tåget till Borlänge stod jag i köksfönstret och tittade efter flickorna. Det var massor av schwung och energi i stegen. Med lite vemod insåg jag att det nog var ett tag sedan detsamma gällde mig. Numera skulle det ligga mer trötthet i mina steg efter en sådan storstädning. Jag skickade en innerlig tanke efter flickorna att de ska få behålla den där energin länge.

2 kommentarer:

Sara sa...

VAd duktiga tjejorna är!!! Det måste vara såååå skönt att ha det rent och nystädat hemma!!!

Brittis sa...

Jo det må du tro att det är. Lär upp pojkarna i tid så blir dom riktiga svärmorsdrömmar.