lördag, maj 21, 2011

Besök på Trädgårdsmässan i Rättvik

Trädgårdsmässa i Rättvik i Stiernhööksgymnasiets körhus (där hästar tränas, alltså). Så vi packade lite pick o pack och åkte hem. CG stannade i lägenheten medan jag tog cykeln och åkte den välkända Backavägen förbi Karlehags, svängde in på vägen förbi golfbanan och så var jag på mässan.

Det blev lite smått o gott. Bl a flera par trädgårdshandskar. De behövdes för flera par slets ut när jag släpade ris för en tid sedan. I en monter såldes designade trädgårdskläder.Suck, hur gärna skulle jag inte velat klä mig i sådana kläder!! Men priset!! 1400 kr för en jacka! Inte har man vån i att påta i trädgården en regnig dag klädd i ett sådant plagg. Nej, för mig gäller en gammal sliten mekanikerjacka från CG:s tid på SAS. Det blev i alla fall lite andra små inköp på mässan. Men inga växter. Det väntar redan en hel del sådana i stugan.

Jag har känt mig lite hängig några dagar så jag somnade faktiskt på min nya bäddmadrass en stund innan det var tid att åka till stugan. Pizzan - inköpt i Leksand - smakade gott när vi kom fram. Och "Inte bättre än en 5:e-klassare" var som vanligt trevligt. Jag gillar Kronérs lugna, mysiga stil.

Inga kommentarer: