lördag, maj 07, 2011

Rättviks marknad och en prestation.

Den här dagen är verkligen värd att fira. Marknaden här utanför pågår för fullt och det är knökafullt med folk. Och vackert väder.

I morse överraskade CG mig med att säga att han vill prova på att gå en liten vända på marknaden. Gissa om jag blev glatt överraskad! De som känner oss eller följt min blogg vet, att CG behöver rollator och har stora svårigheter att gå. Men han klarade av att gå hela vägen upp till Hedmanskiosken, ner genom en av gångarna på Knektplatsen, därefter ner halvvägs till ICA och sedan upp Stationsgatan. En verklig prestation i detta myller av folk.

Undrar om han ångrar sin prestation framöver. För nu blir det nog inte lika lätt att i ur och skur lura iväg mig att köpa kvällstidningarna. Nu har han visat att han klarar det själv. Och jag är inte alls lika angelägen om kvällstidningarna som han är. :o)

Inga kommentarer: