tisdag, maj 31, 2011

Nanopartiklars ev. farlighet i lungorna.

Jag har egentligen inte tid att skriva just nu för jag ska strax i väg på bostadsrättsföreningens årsstämma och det ser ju lite illa ut om jag som ordförande uteblir och dessutom skyller på att jag inte kan komma för jag håller på att läsa och trixa i min blogg.

Det är nämligen så att någon har varit inne på min blogg från en länk i Ny Teknik som jag absolut inte vill undanhålla er. Det handlar om faran med nanopartiklar som jag ju engagerat mig i med ett tidigare inlägg. Nya rön visar att det verkligen är illavarslande. Läs och begrunda.

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article2508838.ece 

PS. Jag tackar den (okänd) som läst den artikeln och sedan direkt gått in på min blogg och lämnat sitt spår.

Nu MÅSTE jag rusa. Hej  då.

Inga kommentarer: