torsdag, juni 01, 2006

Oj, vad det går undan!

Igår onsdag: Vi var båda till tandläkaren. Det blir dyrt det här!! Se´n skildes våra vägar. Guben åkte till Eskilstuna för att närvara vid VM i segelflyg och blir borta till 16/6, 2,5 veckor!
Jag åkte (via Ble och tog lite grejor) till stugan och kärrade ved. 12 kärror fyllde en stapel i ett av de tre facken i vedboden. Det tog drygt 1 timme. För trött för att logga in på datorn.

I dag torsdag: Sovmorgon till kl 10. Vackert väder. Lite snopen att jag sovit så länge. Men det blev en tur till lägenheten med inköpen från IKEA. Monterade ihop ett skoställ, gladdes åt diskstället jag köpte men hurtsarna med trådkorgarna som vi köpte fick vara. Se´n ringde jag syrran och så slog vi våra kloka huvuden ihop om möbleringen. Guben blir nog överraskad när han kommer hem. Besökte brorsan. Så trevligt det kändes att bara kunna slinka in så där och få en kopp kaffe och en pratstund. Flytten är nog inte så dum i alla fall. Kärrade in 13 kärror ved och fyllde ännu en stapel. Det tog 50 min. Svettigt, men det är bra träning för mig. Det blir god nattsömn för mig i natt också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad du sliter!!!
Testa 15 minuter/ gång du kärrar.. och ta 15 minuters paus.. fika läs.. och ta ev 15 minuters kärrande igen. Det är en underbar metod..

Och för att nämna städat hemma? Det är kaotiskt vardagsrum nu..*S* och vet du? Det smittar av sig till de andra rummen också!.
Vi MÅSTE få ordning på det så att vi inte förleds att tänka; Äsch, det spelar ju ingen roll...

Jag sa...

Lyd Gunillas råd! Ta en paus då och då.
Adressen till anna är www.nannaco.blogspot.com

Ring när det är dags att flytta om igen, men inte lördag då spelar vi golf!

Brittis sa...

Får nog bli efter pingst. Det verkar lite körigt just nu, minst sagt.

Annars har jag tagit det ganska lugnt i dag. Kärrade bara en stapel ved och gjorde en vända till Rättvik med lite grejer. Och kopplade av med filmen "Vi hade i alla fall vackert väder".