lördag, februari 03, 2007

Barnen har blivit vuxna!

Roger, Fia och barnen har ockuperat sommarstugan sedan i torsdags kväll och vi har just kommit hem från att ha varit där och hälsat på dem.

Det känns så bra att komma dit som "gäst" och bara umgås. Känns också helt OK att säga adjö och lämna disken mm till dem och sedan åka hem till vårt eget lugna bo. Det känns också som om vi (dvs jag) har släppt taget om dom (i alla fall lite grann). De är inte längre barn (hmmm, Roger är 42) och behöver uppassning. Vi har nog blivit tvättäkta pensionärer nu. Skönt!

Förresten var mitt tidigare inlägg i bloggen om staketen på Storgatan intaget i DalaDemokraten. Ska bli kul att se om det blir någon respons ;-). Jag välkomnar en debatt. Kommunen ska visst ha möte om saken på måndag så det var i grevens tid som det kom i tidningen. Tyvärr kom jag mig inte för att skicka en insändare till FaluKuriren.

2 kommentarer:

M sa...

När var din insändare med i DD?

Brittis sa...

I lördags under "Oss dalfolk emellan"