fredag, februari 16, 2007

En båttur till Mariehamn

Vi har hunnit med en båtresa till Mariehamn med Viking Lines Cinderella också. Ett erbjudande från Viking Line som vi inte kunde motstå. 480:- för två personer inklusive allt!

Så i tisdags morse bordade vi Viking Lines buss vid Rättviks station kl 9.40 för färd till Stockholm. Chauffören bad om biljetterna men vi sade som det var, att vi inte fått några bussbiljetter i ATG-kiosken. "Hoppa på då i alla fall" blev svaret.

När vi kom till båten gick C till informationen för att reda ut det hela. När han kom tillbaka till mig där jag parkerat mig med våra väskor såg han mycket bister ut och berättade att vi var tvugna att gå upp till 11:e våningen på båten när vi kommit ombord och förklara vårt beteende. Gratispassagerare - det var allvarligt, det.

När vi kommit ombord lomade vi iväg till hissen som förde oss längst upp till kapten´s däck. Jag tyckte det var lite genant, faktiskt. Men man ska ju stå för sina synder.

"Här är det" sa C och öppnade en dörr. Och där kom jag in i en vacker svit med champagne i en kylare och två glas. Det var Christer som ville fira vår bröllopsdag (lite försenat). Jag är allt bra lättlurad, jag. Men trevligt var det.

För övrigt var resan trevlig. God mat och trevliga samtal med andra passagerare. När vi trötta och lite frusna kom hem sent på onsdag kväll så var vi mycket nöjda med vår utflykt. Men hur mycket extra C fick betala för sviten är en hemlighet - även för mig.

Det visade sig att vi faktiskt hade rest som fripassagerare på bussen men C fick betala för en enkelresa hem. Att det senare visade sig att hemresan gällde för nästa vecka är en annan historia. Och inga bilder blev tagna heller för det visade sig att batterierna och även reservbatterierna var slut.

Inga kommentarer: