fredag, februari 23, 2007

Tulpanfrossa


Det har varit lite bloggtorka på sistone. Vet egentligen inte varför, men så är det.

Just nu gör jag allt jag kan för att skjuta upp den nödvändiga städningen. Dammråttorna rullar omkring och det knastrar av knäckebrödsmulor under fötterna när jag går i köket.

Men jag har i alla fall bytt lakan i sängarna. Hemtex har rea och jag blev helt frälst på deras tulpantyger. Störtade i väg till Kupolen i Borlänge för att köpa gardiner att ha i köksfönstret (julgardinerna hänger fortfarande kvar). På Hemtex fick jag veritabel tulpanfrossa. Förutom tulpangardiner blev det bäddset med tulpaner, en bonad med tulpaner att hänga på köksväggen samt två löpare - en till köksbordet och en till sommarstugan.
Bilden visar vårt nya bäddset. Bry er inte om stapeln med böcker på mitt sängbord - det är mitt problem! Att det saknas tavlor (el dy) beror på att vi inte har bestämt oss för vad som ska hänga där.
Syrran har just påbörjat en promenad hit. Det tar ca en timme. Då kanske hon kan hjälpa mig att besluta vad som ska hängas på väggen. Hon har så god smak. Eller så blir det djupa diskussioner över en kopp kaffe. Jag har en svag känsla av att det blir det sistnämnda. Undrar om hon haft ett telefonsamtal med lillasyster och nu brinner av nyfikenhet. Hmmm.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nope.. hon kommer ändå*S* Har inte pratat med henne på evigheter.
Hälsa'na

Anonym sa...

Och vad alla är hemlighetsfulla - eller är jag dum?! Förstår inte vad T:s morfar hade med telefonsamtalet att göra...*S* men så är det fredag också o jag längtar hem!!!! Hälsa mamma när hon kommer - eller hon borde ha kommit och gått kanske med tanke på vad klockan är...

Brittis sa...

T:s morfar?