måndag, februari 05, 2007

Börjat i oljemålningsgrupp.

Idag har jag varit på målarkurs. Olja.
Kurs o kurs. Det är ingen ledare utan var och en målar som hon/han vill och en fika i halvtid.

Det är 17 år sedan jag tagit i en pensel. Faktiskt. 1989 var vi systrar på 1 veckas målarkurs (silverarbete för den yngsta) på folkhögskolan i Tidaholm.

I stället för att vara en uppmuntran till utvecklande måleri så lyckades jag med konststycket att inte vilja ta i en pensel efteråt. Jag brukar skylla på läraren men det kan vara andra orsaker också.

Som nybliven pensionär (ja, relativt nybliven) har jag nu anmält mig både till en akvarell- och oljemålningsgrupp. Får se om båda blir permanenta eller om jag skippar en av dom. Eller kanske båda. Jag har i alla fall bestämt mig för att bara göra det jag är road av.

2 kommentarer:

M sa...

Hej moster! Det låter jättekul - jag önskar att jag hade tid att ta upp teckningen igen! Hoppas du håller i målningen längre den här gången! Mamma fick faktiskt nya oljefärger av mig förra julen som hon aldrig använt...! Hoppas hon läser det här och tar åt sig! ;o)

PS: Läste just ditt inlägg ang Storgatan med stor nyfikenhet, och lämnade min syn på det! Tycker det är bra att du tar initiativ! Kram

Brittis sa...

Hmmm, jag nämnde dag och datum för "kursen" så hon visste om det. Den verkar trevlig. Vi var 12 personer där som nästa gång, dvs på måndag, skall delas i två grupper. Synd att hon inte kom. Jag tror att hon skulle tyckt om det.

Beträffande staketen så stod det i tidningen att några av staketen skulle tas bort.

Kul att du hörde av dig. Hoppas allt är väl med dig!? Förresten bör du ta över kontrollen av fjärrkontrollen. I alla fall halva tiden. Medan A dammsuger, t ex.