onsdag, februari 07, 2007

Halv seger om staketen på Storgatan

Idag stod det i tidningen att staketen på Storgatan skall tas bort. Delvis.

OK, de kan säkert hitta på något annat snyggt. Bara inte gärsgård! Det är lite väl mycket knätofs.

Jag tycker det är viktigast att de gör om Storgatan till en "riktig" gågata. Inte detta halvfabrikat som råder idag där turister och andra utsocknes virrar bort sig bland skyltarna och svär dyrt och heligt på att aldrig komma tillbaka till Rättvik igen. Och sätt ett bättre namn på gatan! Utlys en tävling!

Ännu viktigare: gör den parallella gatan till en riktig bilgata. Nu tror man ju att man åker bland parkeringsplatserna! Kommunens ansvar!

Jag har fått lite kommentarer efter min insändare i DD i lördags. De flesta positiva, några negativa. Det vore kul om ni alla gjorde er röst hörd, gärna i tidningen. Då blir det inte så stor slagsida på det som står i pressen. Det är faktiskt varken svårt eller tidskrävande. För min del kopierade jag bara det jag skrev i den här bloggen och klistrade in i ett mail till DD. I tidningen hade de bara redigerat bort mitt anfall på Hemköps usla entré och belysning (berättigat, insändaren handlade ju faktiskt om Storgatan) samt en förarglig upprepning jag gjort mig skyldig till.

Det blir nog fler insändare. Det var ju kul, det här *Skratt*. (Nu hör jag några frusta: mormor upp i dagen).

Inga kommentarer: