söndag, februari 04, 2007

En avslappad söndag

I dag blev det en lång, skön promenad längs stranden i solen. -0,5 grader. Vad kan man mer begära?

Biblioteket var öppet och jag passade på att låna några böcker. Får väl försöka hjälpa till att putsa till de dåliga utlåningssiffrorna en aning :-D. Tänk att det går att låna böcker på söndagarna! Det är ju verkligen storslaget. Man stoppar bara in lånekortet i en kortläsare och så drar man bokens EAN-kod som finns på baksidan över en avläsare och så är lånet registrerat och man får ett kvitto på lånet med återlämningsdatum. Suveränt!

Ett besök in på Hemköp resulterade i en påse cashewnötter, lite rostade sojabönor, en ask ostkuber med olika smak, en burk svarta oliver samt en flaska cider. Det får bli vårt kvällsmys. Faktiskt - två Bingolotter, också. Nå´n gång ska man väl ha lite tur i spel!

Numera på morgnarna strosar jag omkring länge i min nyinköpta, härligt mysiga morgonrock och njuter av mina nya varma tofflor. Eller så kryper jag upp i soffan med en bra bok och sveper morgonrocken om benen och borrar ner hakan i den generöst tilltagna kragen. En kopp gott té sätter kronan på verket. Jag drar mig för att kränga på mig kläder och skor som sitter åt både här och där. Men jag märker att dagarna blir kortare på något sätt. Konstigt - eller kanske inte?

Inga kommentarer: