fredag, oktober 19, 2007

Borrning efter vatten fortskrider och jag fyndar på loppis.


I morse blev det en tidig tur till Djurås för att leverera ett antal bleka porslinstomtar till en budbärare på genomresa. Hoppas tomtarna kommer fram till sin matte i sinom tid.

Sedan en snabb färd till sommarstugan där vi kom precis i tid för att möta brunnsborraren som skulle fortsätta sitt arbete. Han är nu nere på 15 meter med sin borr. Ska bli spännande att se var det slutar.
Jag passade på att åka till Tulavippan, den jättestora second hand-butiken i Gagnef. Det blev som vanligt en bok. En Viveka Lärn-pocket för 5 kr. Men jag hittade dessutom ett gammalt symaskinsunderrede sprayat med guldfärg (ja, jag vet, att jag åsamkar antiksamlare köldrysningar) med massor av krusiduller. Det ska bli stomme till ett litet telefonbord i vardagsrummet. Nu gäller det bara att hitta en lämplig bordsskiva samt en utdragbar låda för diverse skrivattiraljer.
En givande dag, på min ära.

Inga kommentarer: