Grannen U har Norton Internet Security (NIS) installerad. Alla användare har uppmanats att aktivera systemet på nytt inom 15 dagar. Om inte, försvinner den kodnyckel som skall användas från skärmen (tydligen). Gissa vad som gällde för U!?
Som tur är har vi snokat rätt på en fantastiskt fin supportkontakt via mail. En alldeles fantastisk kvinna som snabbt svarar och vänligt hjälper oss virriga pensionärer genom Nortons spindelnät. Vi råddes att förnya till NIS 2008 vilket skedde och betalningen översändes och licensen skulle nu installeras. Men först skulle allt gammalt raderas. Och där sitter vi fast, rejält fast! Ingenting har gått som vi ville, vi befinner oss på bråddjupt vatten och har ingen aning om hur vi ska ta oss ur eländet. Vi monterade upp två datorer - den ena var patienten och med den andra uppehöll vi kontakt med supporten. Men tiden rann ut - vi var bjudna på kaffekalas. Och det missar vi inte!
Nu har vi bett om telefonsupport. Det kostar 130 kr men är en nödvändig utgift. Och det får bli senare. Vi har inte tid just nu!!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar