söndag, oktober 14, 2007

Resa till Borlänge och shopping på Kupolen.

Det blev ingen borrning efter vatten i sommarstugan. Borraren blev sjuk och ringde återbud. Får se när nästa chans kommer.

Jag åkte till Borlänge för att hjälpa dottern med några småsaker efter flytten. De har fått det mycket trevligt i lägenheten och Kicki trivs väldigt bra med sitt nya jobb. Men gardiner är en bristvara där. Och tavlor. Hoppas hon vill ta några av mina tavlor. De börjar ta alltför stor plats här hemma och jag producerar bara fler.

Vi var också till Kupolen (jag älskar det stället!) och passade på att smörja kråset på McDonalds när nu C. inte var med. Av någon anledning vill han absolut inte äta hamburgare där. Vilket jag gör! För att inte tala om vad barn och barnbarn tycker!

Passade också på att köpa en så´n där gullig liten låda på Jula med små, söta fack innehållande lite småspik, ögleskruvar, nubb, små(!) tavelkrokar i olika storlekar samt några andra guldglänsande, taggiga saker som jag inte vet vad de ska användas till. Synd att inte asken var rosa också. Men det var i alla fall precis vad jag behövde. Egen hammare ska jag också snart skaffa och den ska vara rosa *skratt*. I ca 30 år har jag nämligen använt baksidan av soppsleven, som är av rostfritt stål (vilken fantasilös utformning av en soppslev!) men den dög bra som hammare bl a eftersom jag aldrig hittade vår hammare där den borde ligga. Nu har soppsleven försvunnit i flytten från huset till lägenheten och jag vill inte leva i ovisshet varje gång jag behöver slå in en spik. Min förhoppning är att jag får ha en rosa hammare i fred.

Sedan hjälptes vi åt att laga middag. Laxbitar i kapprock, romröra, brysselkål och potatis. Gott.

Inga kommentarer: