söndag, oktober 07, 2007

Efter höstmarknaden i Rättvik

Efter att travat runt i Rättviks gigantiska marknad 4 gånger(!), dels ensam och dels med en livlig 15-åring som tycker att allt skall upplevas, så har jag nu slappat i en fåtölj i flera timmar. Jag slumrade tydligen till ett litet tag också.

Jag lyckades avhålla mig från att handla så mycket men ett antal omålade tomtar i olika storlekar blev det i alla fall till min syster, Strykarkatten. Hon har fått dille på att måla porslinstomtar och ska börja sälja dom också! Planerar redan för hur försäljningsståndet ska se ut och hur nära till en toalett det ska ligga!

Så hamnade jag vid ett stånd som sålde diverse hemkokta tvålar och där det doftade himmelskt. Köpte en för att ha i badrummet, där det till och från - mest till - luktar förfärligt. Något vajsing i avloppssystemet efter att alla lägenheterna fått avloppssystemet spolat. Jag hoppades att tvålens doft skulle dölja eländet men se - det gjorde det inte. Tvålen visade sig vara nästan luktlös! Jag ska nog köpa en så´n där doftgran som man hänger i bilen i stället.

Det var i alla fall trevligt att ha Sanna här ett par dagar och det var trevligt att se, hur klokt hon valde de inköp hon gjorde. Och kan ni tänka, hon gick och lade sig före kl 22 båda dagarna! C och jag tittade häpet på varandra när hon kom och bad om att få gå och lägga sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

hhmm det blir lite knepigt få ner tomtarna, men det löser sig på nåt vis.
Förr eller senare ska vi upp, bara osäkert när!*S*