torsdag, augusti 14, 2008

Lunchtrav i Rättvik med Järvsöfaxen

Mina väninnor lurade mig med på lunchtrav på Rättviks travbana. Och fick både mig och C att satsa lite på en V5:a. Förlorade i 1:a löpet trots att vi hade så många prickade och då hjälpte det inte att vi hade rätt i alla de andra löpen.
Och så satsade jag på andelar i Hans Wedins V4:a men favoriterna gick så bra så det blev mager utdelning. Undrar om han har något andelsspel där inte hela fältet är prickat.

Men . . . JÄRVSÖFAXEN fick jag se i aktion och fick en bild av honom också! Han vann förståss!

Och det smakade alldeles förträffligt med det medhavda fikat.
Det var ganska många besökare och det på en vanlig dag! Och inte var det i semesterperioden heller!
Det ser lite tomt ut på läktaren men det berodde på att vi bänkat oss längst bort. Jag hade ett himla spring mellan varje lopp för att kolla oddsen och hur hästarna spelades. Jag förklarade för mina vänner att om jag skulle följa med någon mer gång så ville jag sitta närmare oddstavlorna. Varvid M fyndigt kontrade med att det är nyttigt med motion. Hon som är ute och går en långpromenad varje morgon i 7-tiden! Och smal som en vidja! Och jag som har gått upp några kilo på sista tiden. Så det var ju bara att konstatera att det nog inte är så dumt med motion.

Inga kommentarer: