onsdag, augusti 06, 2008

Shoppingrunda i Borlänge

I morse var det tidig uppgång.
Kl 9.30 bänkade vi oss i min bil - tre grannar/vänner och jag - för shopping i Borlänge. Vi hade i förväg gjort upp listor vad som skulle inhandlas (min var ganska lång) och planlade rutten så att det skulle bli så effektivt och trevligt som möjligt.

Jysk, "Vattenhuset", ÖB, Beckers, AllTing, Rusta, Jysk igen, fika på Café Kupolen. Sedan skilde vi oss åt och var och en strosade runt i Kupolen efter eget gottfinnande. Jag tillbringade mesta tiden på Panduro. Vilket ställe för hobbyintresserade! Och vilken fantastisk service! Där gick en hel del pengar, vill jag lova. OnOff fick också ett besök. U och jag köpte var sitt trådlöst tangentbord till laptopen. Det är ett elände att skriva direkt på laptopens tangentbord.

Sedan blev det en runda inne i stan och en cappucino inne i Gallerian innan vi anträdde färden hemåt. Efter en mellanlandning i Insjön på Clas Ohlson och intilliggande affärer. Vi var inte hemma förrän närmare kl 18. Trötta men nöjda.

Det har varit en trevlig dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj, det låter trevligt!

Elvira sa...

Ja, Tack för igår! Chauffören skötte sig jättebra.