måndag, augusti 18, 2008

SPF Hemlig resa 2008 Wij trädgårdar. Del 2

Resans mål var inte bara Vildmarksgalleriet (se tidigare inlägg). Bussen tog oss sedan till Wij Trädgårdar där vi fick en guidning av en verkligt engagerad guide.

Jag har länge planerat att åka till Wij men det har alltid kommit något emellan. Till nästa år ska jag se till att det blir av. När blomningen är som störst. Jag fick helt klart mersmak.

Vi fick en rask rundvandring på en timme. Jag skulle gärna velat vara kvar längre. Särskilt de olika "rummen" med skogsteman fyllde mig med stilla glädje. Plats för meditation, faktiskt.

Jag kommer att lägga in bilderna från Wij som ett bildspel i högermarginalen. Du kan också se dom i "mitt öppna fotogalleri" om du klickar på den länken i länklistan.

När vi lämnade Wij styrdes kosan till en camping där en trevlig restaurant bjöd på god lunch.

När vi mätta och belåtna klev in i bussen insåg vi att något mer väntade. Det var nämligen flera timmar kvar tills vi skulle vara hemma i Rättvik igen. Vad det ska handla om får ni läsa om i nästa avsnitt av SPF Hemliga resa 2008. I morgon kanske - eller någon annan dag.

Inga kommentarer: