söndag, augusti 17, 2008

Taltrasten har vunnit!

Taltrasten kom bekymrat till mig och berättade att hon inte kunde lägga in bilder på sin blogg direkt från kameran som hon tidigare enkelt gjort. Hon bad om råd. Så jag släntade över för att titta på eländet och försöka se ut som om jag begrep nå´t. Jag lade pannan i bekymrade veck, pillade lite på tangenterna (snyggt tangentbord hon skaffat, förresten) och konstaterade att jag inte förstod problemet. Men skulle testa lite på min egen dator.

Jag ilade till mitt eget tangentbord (en gammal sak), greppade kameran och "sköt" lite bilder, anslöt kameran till datorn, kopplade upp mig till min blogg och försökte överföra bilderna från kameran direkt till bloggen. Men det var tji. Ett nytt program från Canon som jag aldrig tidigare kommit i kontakt med uppenbarade sig på skärmen och jag förstod nada. Jag lyckades hitta F-disken och plötsligt låg bilden på bloggen. Det värsta är att jag nu inte kommer ihåg hur jag gjorde. Försökte igen - och igen - och igen. Till sist (mycket frustrerad) hämtade jag bilderna från "Mina bilder" där dom låg snyggt och prydligt lagrade och förde över dom till bloggen på det gamla invanda sättet.

Men skam den som ger sig! Mitt valspråk var ju tidigare "Man kan elda med snö bara man ger sig fan på det". Urdumt - ett bra sätt att bränna ut sig. Men jag ska skaka fram den egenskapen igen. I morgon - eller någon annan dag.

Bilderna ligger i "Utkast", så dom får ni inte se. *surt*

Inga kommentarer: