torsdag, augusti 28, 2008

Mandalamålning fängslar

Just nu sliter jag med en mandala som legat och grott inom mig länge. Satt uppe till kl 01 i natt och målade. Det är skönt att akrylfärger torkar så snabbt. Med oljefärger skulle jag få vänta länge mellan varje färgskifte.
Det är spännande att se 3D-effekten växa fram. När C tog bilden och hade 3D-glasögonen på, sa han att det såg ut som om jag målade i luften.
Tiden vill inte räcka till för allt jag vill göra. Idag ska vi ut till stugan och göra i ordning tills R med familj kommer. De ska på Dalhalla och se/höra P-Floyd. Så har dom lovat hjälpa till att stapla in ved. Det är en försvarlig hög som väntar. Men de ska inte behöva göra allt. Så behöver jag plantera lite kantväxter som jag fått från en granne vid stugan. Och arbete väntar med att fatta beslut om värmeväxlaren till vår bostadsrättsförening (se föregående inlägg). Det gäller att välja så bra som möjligt och ansvaret känns. Som tur är finns det fackfolk som kan ge råd.

Inga kommentarer: