torsdag, september 18, 2008

Fullmatad dag.

Uppe med tuppen för att åka till Boda och tvätta mattor tillsammans med U och M. Vi hade flera mattor så det gällde att utnyttja maskinen till max. Vi tvättade på det moderna sättet - låta maskinerna göra jobbet medan vi fikade. Vilken tillgång att det finns tvättstuga att hyra med maskiner för mattor till ett verkligt facilt pris! Nyckel betäller man bara på biblioteket. Kan inte vara smidigare.



Sedan kom Inglasyster och svåger för att slutföra arbetet med duschkabinen, vilket de gjorde med den äran. Vilka klippor! Och som dom samarbetade! Syrran läste anvisningarna och var hantlangare och R gjorde grovjobbet. Och smidigt gick det. Men de grumsade över att anvisningarna var otydliga. Jag fann det bäst att hålla mig i bakgrunden.
Nu står i alla fall duschkabinen på plats och ska invigas i morgon. Silikonet måste härdas först.
Jag ska lägga ut en bild på slutresultatet när jag har satt pricken över I. jag har tänkt låta färgerna gå i rosa så jag ska faktiskt lyxa till det med nya, rosa handdukar och en ny, rosa badrumsmatta. C såg lite förskräckt ut men sa ingenting.


Inga kommentarer: