måndag, september 01, 2008

Hjälp mig att måla min mandala färdig

Igår var jag hemma hos Erik Grind, Falun på målarträff. Vi skulle ha varit flera, men av olika skäl blev det bara jag som kom. Så jag fick rå om Erik o Ann-Marie alldeles själv. Inte helt fel.
Efter en stunds meditation fick jag en ungefärlig sinnesbild av vad jag ville göra. Jag kommer att kalla den "Sol-eruption" (tror jag).
Som du ser så är mandalan inte klar. Mittenfältet lämnar jag till sist men nu inviterar jag er läsare av min blogg att delta i färdigställandet. De gula lotusbladen är bara grundmålade. De ska få en annan färg, en schattering. Dessutom ska den vita grunden också färgläggas. Jag kommer att lägga ut en ny bild allt eftersom jag lägger till nya detaljer och färger. Så kom igen, nu!! Jag vill ha riktigt många förslag.
För er som inte är så vana att skriva kommentarer ger jag en kort hjälp:
Klicka på "x Kommentarer" strax under den här texten.
Välj "Anonym"-varianten (såvida du inte har Google-konto, som f ö är gratis)
Skriv den text du vill förmedla och skriv gärna under med ditt namn eller en signatur så kan jag följa dina förslag mer personligt. (du kan förhandsgranska texten före publicering om du vill, för att se om du är nöjd med texten)
Klicka sedan på "Publicera".
Din kommentar visas inte på min blogg förrän du har klickat bort från min blogg en gång.
Vill du skriva mer personligt så klicka på det lilla kuvertet till höger om kommentarerna så går det ett mail till mig med det du vill ha sagt.

Inga kommentarer: