måndag, september 08, 2008

Idag startat höstens målarcirkel på ABF

Om en stund traskar U, M och jag till ABF för höstens uppstart på målarcirkeln. Nästa gång får vi kanske med oss E också. Hon har verkligen talang.

Jag har bestämt mig för att trots allt måla med akrylfärger på cirkeln. Hade annars tänkt hålla mig till mina gamla välkända oljefärger, många mer än 25 år gamla men fortfarande still going strong.
Jag har ett beställningsjobb att göra. Duken grundade jag i går och skissade upp motivet. Idag på morgonen lade jag grovt på de färger jag ska använda. Fördelen med akrylfärger är ju att de torkar mycket snabbt, ibland lite för snabbt. Så duken är hanterbar om nätt en timme när vi ska iväg.
C passade på att ta ett kort när jag under stark koncentration lade på färgerna (det kan man se på att jag sitter inåt med fötterna *skratt*)