måndag, september 22, 2008

Stor färgtest och en ny mandala nr 6


Idag blev mina vänner nyfikna på hur det är att måla med akrylfärger så jag bredde snabbt ut en sönderklippt soppåse över matbordet och lät dom kludda så mycket de ville. Men det hjälpte inte. De ville hålla sig till sina gamla, långsamtorkande oljefärger. Men det sägs ju att det är svårt att lära gamla hundar sitta *ler*

På målarcirkeln i ABF-lokalen idag hade jag faktiskt tänkt måla

något konventionellt men jag hamnade ändå i mandalafällan. Så
igår grundade jag snabbt en ny duk och satte mig ner och skissade på ett mönster som jag sedan överförde på duken idag på morgonen. I grova drag har jag klart för mig färgskalan men den gröna färgen från en tub med grönt blev helt fel. Det blir faktiskt mycket bättre att blanda blått och gult så man får önskad nyans. Ska göra om det. Vi får se vad det blir.

Inga kommentarer: