tisdag, september 02, 2008

Mandala nr 3-3. Ytterligare färgläggning

Jaha. Sedan förra färgläggningen har jag hunnit gå på kafferep, äta lunch, diska, göra en del ärenden för bostadsrättsföreningen och blanda färg till nästa fas i fullbordandet av "Sol-eruptionen". Och ni har inte lyckats komma in med ett enda förslag till färger i fortsättningen! Vad har ni för er? Ni som jobbar är ursäktade förståss - men ni andra? Kom igen nu - några idéer har ni väl? *ler stort*
Nu har jag i alla fall färglagt den yttre lotusringen. Blev rätt bra, om jag får säga det själv. Det blir nog samma färg på hela bakgrunden sedan, skulle jag tro. Men det får vara till i morgon. Om en timme ska jag på syjunta med grannarna.
Sedan börjar det riktigt roliga. Att göra skiftningar och mjuka färgövergångar. Lite pirrigt är det. Det är så lätt att sabba alltihop.

4 kommentarer:

Bror sa...

Färger...hmmm....lila och silver. Möjligtvis rött och svart.

Bror sa...

Frugan vill ha olika nyanser i gult och rött..

Brittis sa...

Mmm, lila och silver låter spännande. Det skulle bli väldigt läckert.
Gult och rött är nog mer "lagom". Jag tänker mig en oändlig rymd bakom "solen". Så det får nog bli en en nyans av den rödbruna färg som nu omger lotusbladen.
Schatteringarna kommer det att bli spännade att arbeta med.

Brittis sa...

Tack för att du tog dig tid att kommentera, för resten.