fredag, maj 14, 2010

Dalkarlsvandringen gick från Rättvik idag. Skärpning GävleDala TV1!

Nyss hörde jag på GävleDala-utsändningen i TV1 hur de påstår att Dalkarlsvandringen idag går ut från Leksand. Fel, fel, fel! Den utgick idag från Rättvik!!! Leksands-snutten är bara en liten biväg till den stora vandringen. (plats för en glad smiley).

Vandringen började i onsdags i Mora och går över Rättvik - Bjursås - Falun och så vidare till Stockholm. Från Leksand ansluter man sig i Bjursås. Skärpning på GävleDala i TV1, tack!! (*ler glatt*)

Glöm inte att demonstrera vid Förvaltningsdomstolen vid Kullen i Falun med anledning av att Rättviks kommun fick avslag på matupphandlingen för att de ställde kravet att maten skulle vara producerad enligt svenska djuruppfödningsregler. Det ansåg vara diskriminerande för övriga europeiska länder. Har ni hört på maken?!

Jag ska strax sätta mig i bilen och åka till Leksand. Jag glömde några golfdetaljer i stugan. Hoppas jag inte blir lynchad när jag passerar.

Förresten - är det någon som kan tipsa mig om hur jag infogar smileys i bloggen? Jag vill plocka från en garanterat virusfri hemsida. (Nu är det väl någon arg Leksing som skickar på mig virussmittade sidor).  Eller finns det tangentkombinationer som ger figurer?

Inga kommentarer: