torsdag, maj 27, 2010

Släpar ris i stugan

Två lugna, sköna dagar här ute i stugan. I em åker vi hem. Det är lite att fixa med inför måndagens årsmöte med bostadsrättsföreningen. Som tur är så har vi några som drar det stora lasset, fixar lokal (redan gjort, förstås) brer mackor och kokar kaffe. Jag ska bara skriva ut lite papper och förbereda vad jag ska säga. Anteckna, så jag inte glömmer något.
Här ute i stugan har det varit underbart väder. Och jag har släpat ris. Vi har låtit hugga ner en massa björkar som hindrar solen och nu har vi betydligt mer "luft" kring stugan. Ändå återstår en hel del att hugga ner. Men nu har jag alltså släpat ris. Varit ute tidigt på morgonen och sent på eftermiddagen och nu ska jag ut om en liten stund igen. Tre stora högar ligger här och väntar på att köras till tippen. Bilden visar bara en av högarna. Vi törs inte elda nu - det är för stor brandrisk. Om vädret blir skapligt ska vi köra riset på onsdag. Sedan kan "huggaren" komma och ta ner mer träd.

2 kommentarer:

Elvira sa...

Ni har ett underbart ställe. Att dra ris och kroppsarbeta är ett gratis motionspass samtidigt som ni njuter.
Kommer under sommaren!

Anonym sa...

Du/ni är så välkomna.
//Brittis