lördag, maj 15, 2010

Golfens dag i Rättvik

Idag var det Golfens Dag på Rättviks golfbana. Dagen till ära hade de stoppat spelet för en stor del av medlemmarna för att i stället låta nybörjare och noviser ha en "prova-på-dag".

Så jag lockade med min Nalle-lillebror (han  har uttryckt ett visst intresse för golfspel) och så åkte vi dit med våra urmodiga golfklubbor.  Det var nämligen mer än 10 år sedan jag spelade golf. Det blev lite slag på driving-rangen och sedan tog vår duktiga syster oss under sina vingars skugga och spelade 4 hål med oss. En skön dag. Vädret blev till sist strålande, tom så strålande att jag fick migrän. Brukar få det när det är för varmt.

Lillebror har redan anmält sig till "grönt-kort-kurs". Börjar på torsdag. Jag är lite mer avvaktande. Jag har redan Grönt kort och jag skulle onekligen behöva förbättra min kondition men jag tvekar att binda upp mig för så dyr medlemsavgift när jag inte vet, om jag klarar av att spela pga huvudvärk m fl krämpor. Men visst vill jag. Jag får ta mig ytterligare en funderare.

Inga kommentarer: