söndag, maj 02, 2010

"Kristallsjuka" är ett gissel.

Idag är det riktigt illa. Jag drabbades i natt av ett riktigt anfall av "kristallsjuka" eller lägesyrsel, som det heter. Kan inte gå utan stöd, mår illa och allt snurrar.

Barnbarnet Alexander har varit här under helgen och det har som vanligt varit trevligt. För tillfället är jag ensam för Christer håller just på att återbörda Alex dit han hör hemma. Själv ligger jag för ankar - enda sättet att hålla världen på plats. Jag var just på väg till fåtöljen för att försöka kunna se på TV men mellanlandade vid datorn en stund för att stabilisera världen innan jag fortsätter till fåtöljen. En lånad film om Eckhart Tolle, ett glas vatten, telefonen och en banan får bli mitt sällskap tills Christer kommer hem.

Den här kristallsjukan är ett elände. Jag har haft slängar av det i ca 2 år men det har inte varit värre än att jag kunnat hantera det om jag bara gör lugna rörelser när jag lägger mig. Men nu är yrseln och illamåendet där hela tiden. Även nu när jag skriver. I morgon ska jag ringa VC. Jag vet ju, att det finns hjälp för det här. Får väl skylla mig själv att jag inte gjort något åt det tidigare. Så nu ska jag vingla mig fram till fåtöljen, vila ett tag medan världen stannar och sedan titta på filmen. Det blir intressant.

Kram

1 kommentar:

Sara sa...

Hoppas att det gick bra hos vårdcentralen och att du fick hjälp så att du mår bättre nu!!