onsdag, maj 12, 2010

Visst liknar Apoteksgruppens logga en byggnad som rasar?

Jag kom nyss hem från apoteket (den nystartade Apoteksgruppen) där jag inhandlat en av de mediciner jag äter för min hjärtsvikt (det är faktiskt bara två, om jag ska vara ärlig). En av dom är Ramipril, en
ACE-hämmare (5 mg 2 ggr/dag).

Det sägs att det ska vara bra för oss konsumenter att apoteken säljs ut. Men jag vet inte det, jag. Hör här:
  • 2009-10-22    66:-
  • 2010-03-02    70:-
  • 2010-05-12   120:-   (privatiseringen har genomförts här i Rättvik).    
Det ska bli intressant att jämföra priserna när jag ska hämta ut resten.

Visst liknar loggan en legobyggnad som håller på att rasa? Jag undrar om reklamfolket och företagsledningen gjort det medvetet - under galgen, så att säga. För helt omedvetna om associationen som uppstår kan de väl inte vara?

3 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

På Kupolen har dom bytt namn på Apoteket. Nu mera heter det Droghandeln *ASG*
Trodde faktiskt inte mina ögon när jag såg det. Men det stämmer väl iofs rätt bra tycker jag

Anonym sa...

Det är ju faktiskt ett gammalt ord för medicin.
//Mamma

Sara sa...

Ja, jag tycker inte att loggan var så jättesnygg!! Du har rätt, ser ut lite som något som rasar!!