måndag, november 22, 2010

En kopia är alltid en kopia.

I dag var det målning på ABF. Jag håller på med en mandala, en "förstoring" av den målning jag gav till en god vän som ligger på sjukhus och har en lång rehabilitering framför sig.

Jag tycker om tavlan jag gav bort, så min avsikt är att måla en till mig själv också. Men en kopia förblir en kopia. Jag får inte till färgerna ordentligt. Men jag får arbeta på och blir förhoppningsvis nöjd så småningom. Jag kunde inte ta något foto idag för kameran har jag ju glömt ute i stugan.

På ABF samlade vi ihop pengar till lottorader för nu ska vi bräcka tjejerna från Vikmanshyttan som vann 103 miljoner. Håll tummarna!

4 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Varför inte åka upp till henne o måla av henes tavla "live"? Hon skulle då uppskatta sällskapet :)

Kiara Och Kovu sa...

Haha o jag kan ju komma upp med mat till er om ni blir hungriga *fniss*

Brittis sa...

Det låter ju trevligt. kanske något att tänka på. Men det är knöligt med alla målarfärger, duk och staffli.

Kiara Och Kovu sa...

Ähh det fixar ju du. Men om man har mycket som ska upp, så ber man snällt nån personal där uppe, så hjälper dom till. Jag kan oxå hjälpa till att bära om det behövs *ler*