lördag, november 06, 2010

Ingen tidning i lådan.

Vaknade tidigt, 04.30 ca. Stod ut att ligga kvar i sängen till ca 05.30. Smög försiktigt upp för att inte väcka min sjusovande make.

Satte på kaffet och bredde mina obligatoriska knäckemackor med ost. Tog på jackan och gick ut för att hämta tidningen. Tomt i lådan. Nåja, klockan är ju inte 6 ännu och även ett tidningsbud kan vara sent ibland.

Återvände till stugvärmen och kröp upp i fåtöljen med kaffet och tog i stället fatt i boken jag läser för tillfället, Svinalängorna av Susanna Alakoski. En läsvärd bok.

Klockan 06.45 lade jag ifrån mig boken och gick ut för att hämta tidningen. Fortfarande tomt i lådan. Då gick det upp en talgdank. Det är ju helgdag! Med ett generat ögonkast till alla fönster på gården smög jag in igen. Skönt - det var mörkt överallt. Ingen såg mig, tror jag. Jag har nämligen opassande ofta iakttagits med att leta efter tidningen i lådan på söndagmorgnarna. Det går ju inte an att ordföranden visar sådan opassande vimsighet.

Inga kommentarer: