söndag, november 21, 2010

Lösa Sudoku är värdelöst för att förbättra minnet.

Att man kan missa så mycket!
Vi har tillbringat helgen i stugan. Vi hade det varmt, skönt och mysigt och jag kopplade av med en bra bok (en ny Anne Holt, ny för mig i alla fall) samt en stickning som legat halvfärdig sedan Hednahös.

När vi kom hem för ett par timmar sedan visade det sig att jag glömt kvar en massa saker. Bl a allt bröd (både kaffebröd och matbröd), samt stickningen (som jag kände mig taggad att fortsätta med), min hjärtmedicin (har dock mer hemma) och, värst, min Anne Holt-deckare (just nu olidligt spännande för Amerikas president har hittats blåslagen i ett källarutrymme). Så nu kan jag inte läsa slutet förrän jag varit ut och hämtat den eländiga väskan som jag vet att jag glömde i soffan. Nedrans! Men jag måste ändå åka till stugan den här veckan för jag glömde dessutom sätta upp altanbelysningen (sådana där lysande istappar ni vet inför advent.) Den utsmyckningen hade jag tänkt be barnbarnet och hennes pojkvän sätta upp (de kom ut en sväng), men det glömde jag också!!!

Jag är böjd att påstå att det inte hjälper upp minnet att lösa en Sudoku varje dag!

3 kommentarer:

Sara sa...

Hm vad trist att det inte hjälper med ett dagligt sudoku! :o)

Gunilla sa...

okej.. du kanske också snytit ur hjärnan som jag o Inger?

Gunilla sa...

*S* Förresten- tänk om sedoku hjälper? Vad hade du glömt om du inte löst en om dan?