onsdag, mars 16, 2011

ToDo-listan läggs på is ett tag.

Snopet! Under 6 dagar har jag 2 ggr/dag droppat en äcklig smet av antibiotika i ögonen inför morgondagens ögonoperation. Jag har gjort upp en snygg lista på alternativa busstider med marginal för väntetider mm.

Och nu är operationen inställd! Läkaren sjuk! Ja, sån´t händer ju - inget ont om läkaren. Men min långa ToDo-lista som jag gjort upp känns plötsligt oviktig. Här gör jag mig naturligtvis skyldig till ett feltänk. Jag kan ju faktiskt göra sakerna ändå, inte sant? Men eftersom jag är ett högst naturligt exemplar av människosläktet så återgår jag direkt till 0-läge. Människan skulle aldrig ha kommit dit det kommit om vi inte vore fulländade i konsten att dra ner på energinivån när vi kan. Det är bara dårar som sliter i onödan. Inte sant?

Så min ToDo-lista läggs till handlingarna. För tillfället. En kopp kaffe, kanske?

Inga kommentarer: