torsdag, mars 03, 2011

Akuta nödighetsbehov

Sportlovsveckan inleddes och önskemål från barnbarnen uppstod om att få åka till stugan. Vad gör man inte för de små liven. Ett problem stod dock klart. Jag misstänkte starkt att vår toatank hotade att svämma över. Mycket riktigt - vår mätsticka visade på ett klart behov av tömning, < 250 liters marginal fanns. Ni som har kontakt med ungdomar förstår direkt problemet.



Slambilen tillkallades och problemet var löst. Tack och lov för duktiga chaufförer, snön på skogsvägen gav honom en hel del problem. Han fick t o m lov att backa de sist 100 metrarna. Men det var jag som skottade väg för slangen från gärsgår´n och till tanken. Tur att jag numera går på gym 3 ggr/v.

Jag fick 2 sköna dagar ute i stugan i det vackra vädret. Jag passade på att uppdatera min laptop. Det tog mer än 2 timmar. Hoppas jag inte installerat en massa som är avgiftsbelagt. (Bror!!! Kom och kolla min dator, är du snäll!) Nu är barn och barnbarn där och jag hoppas de får ett par sköna dagar.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

du är snäll du, syrran!
Jag tänkte på din kväll med ylande vargar - härligt och skrämmande samtidigt, eller hur?

Brittis sa...

Gunilla: Ledsen att behöva krascha dina romantiska griller om ylande vargar utanför husknuten. Jag ägnade kvällen åt uppdateringar av min laptop och varken hörde eller såg några vargar.