fredag, mars 25, 2011

Jag har ett problem.



Följande råder: Jag blev lite putt på vår bank som vi stött i alla år sedan 70-talet. Det visade sig att ett sparkapital samt ett par andra konton jag har där hade skamligt låg ränta och så haft sedan Hedenhös. Medan CG (maken) fått bättre ränta på sina konton för att han gör sig ärenden till banken då och då (skulle inte förvåna om han ger personalen geléhallon ibland för det brukar han göra till personalen på vårdcentralen). Men inte fick jag nå´n extra ränta heller. Jag var ju hemma och diskade mm i stället. Grrr! Så jag stövlade iväg till banken och frågade argt om de körde med könsdiskriminering på det där stället. Visst ska du få ränta, sade dom ljuvt och gav mig ett par tiondels procent. Varvid jag blev ännu argare, slog papperen i bordet och sade att jag byter bank. Dom såg lite stukade ut, men jag seglade ut med näsan i vädret och vände mig till en konkurrentbank och fick massor av fördelar.

CG ville troget hålla fast vid "sin bank" (tacka 17 för det så som han smörjer dom (mutter)). Men för mig började en intensiv period. Nya konton, villkor och snyggt designade kort. Till saken hör, att vi har varsitt kort för inköp av mat och bådas våra kort är knutna till ett och samma konto, dvs mitt. Det innebar att CG skulle börja använda ett kort från "min bank" när han skulle handla mat o dy. Där skar det sig. För att göra en lång historia kort så måste jag, med svansen mellan benen, krypa till korset och be att få komma tillbaka till min "gamla bank". Men jag ska nog se till att få betydligt bättre räntevillkor. Nu har jag bättre förhandlingsläge. Jag behöver ju inte skriva dom på näsan att det sker s a s "under galgen".

1 kommentar:

Sara sa...

Det var väldigt taskigt att du inte hade samma ränta!! Trist att du måste krypa tillbaka, men bra att du kan bråka lite med dem... Jag håller en tumme för dig!!

Trevlig helg!!!