fredag, januari 09, 2009

I svinottan

I går kände vi för att åka en tur. Så vi beslöt att åka till Clas Ohlson och samtidigt passa på att handla en del mat efterom kylskåpet nu är helt tomt efter julen.Och då kunde vi ju lika gärna åka till stugan och kolla att den står kvar. Och varför då inte stanna några dagar?

Så nu är vi i stugan. Svinkallt! Det har ju varit -25 grder i en vecka så väggarna var ordentligt nerkylda. Det blev till att elda så spisen hoppade och till sist var det riktigt mysigt. Och gott om mat hade vi ju eftersom vi storhandlat. Men under "Antikrundan" ,som jag tycker är riktigt bra, nickade jag till flera gånger så det blev sänggång när det programmet var klart. Varför jag naturligtvis vaknade kl 03. Vred mig i sängen till 04. Steg upp, kokade kaffe och började elda igen. Letade efter en bok att läsa.Det enda jag hittade som var oläst var en undomstriller (WarGames) som antagligen någon av barnbarnen glömt. Till sist satte jag mig här vid datorn.

Nu är det alldeles mörkt ute men kl 03 var det strålande månsken. Nästan fullmåne. -0,3 grader utomhus och +20 grader inomhus. Hoppas på vackert väder när det blir ljust.

C sover.

4 kommentarer:

Bror sa...

Jag vill se mer av era julspelsbilder...ni hade lagt in lite lustiga sekvenser där.

Brittis sa...

Snopet,va? Dom är raderade nu.

Gunilla sa...

fasen, dem missade jag?
Hoppas du njöt av gryningen, syrran.

Brittis sa...

Njöt???? Jag var jätterädd! Tänk om jag smittat ner massor av andra datorer för andra som klickat på min slidshow på bloggen mm!

Men nu börjar jag luta åt att det skett någon slags mix i programmen när jag graderade upp till Picasa3.