onsdag, januari 14, 2009

Virus!

Usch så jag känner mig. Hostar så jag storknar, tjockt slem som inte vill upp, sårig i halsen och stämbanden är så misshandlade så jag orkar inte prata. Och i natt hade jag feber, jag som aldrig annars får feber.

Idag skulle jag till VC för att ta dom där förbenade proverna för Hps2 Thrieve-studien som jag deltar i. Jag ringde till VC för att avbeställa besöket hos dr Larnefeldt i morgon för att jag är så förkyld. Men på VC räds dom inte dom där små virusarna, minsann, utan jag skulle infinna mig där kl 8 idag. Så jag stapplade dit på svaga ben (jag tog faktiskt bilen) och det togs en massa prover, EKG, mättes och vägdes. Och så tog dom en snabbsänka också och jag fick beskedet att det var bara ett oförargligt virus. Så jag laddade upp med en hel bunt olika eucalyptustabletter och liknande på Statoil, åkte hem och stöp i säng igen.

Och vaknade 13.30!!!

Inga kommentarer: