lördag, juni 13, 2009

C hemma igen

Nu är C hemma igen från sjukhuset (se förra inlägget). De hittar inga specifika problem men det är klart, hjärtat är svagt och de kunde höra att han har vatten i lungorna. Nu har han ätit vattendrivande och jag märker tydlig förbättring på andningen.

Han kom hem med sjuktransport. En annan patient skulle ända till Malung. Tänk vilken samhällsservice! Undrar hur länge vi får behålla den förmånen med tanke på finanskrisen som vi alla måste betala på för att hålla bankerna och finanshajarna under armarna bl a efter deras härjningar i Baltikum. (Det är tydligen endast Handelsbanken som i någon mån hållit fingrana från syltburken. Och inga bonusar betalar de tydligen ut heller. Hade vi inte redan varit kund i Handelsbanken så skulle vi garanterat bytt till dom).

Hans hemkomst skulle i alla fall firas. Han åkte faktiskt själv och handlade - så bra kände han sig. Det blev karré, färskpotatis och smörstekta champignoner, som jag älskar. Och senare kom det fram räkor och vitlöksbröd och till det ett glas vitt vin. Vi satt och gosade oss vid TV:n och tittade på det där programmet från Gröna Lund med krysset och jag kunde alla frågorna. Plötsligt hördes ett brak och soffan kapsejsade. Tydligen en regel i framkanten som gav vika. Vi tittade lite snopet på varandra, var tyst en stund, och började sedan skratta. Och vi som just pratat om att bjuda hem syrran med make i morgon kväll. Men det går kanske att tillfälligt bygga under på något sätt tills vi beslutat oss för vad vi skall göra. Vi får se när vi inspekterat skadorna.

Just nu är det sport på TV och då vill jag inte vara med. Undrar vad han säger när jag skrivit om detta. Det var på hans sida soffan gav upp andan. F n sitter vi i våra sköna Stresslessfåtöljer från Ekornes (obs, jag får ingen bonus för detta).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tegelstenar vore nåt kanske?

Taltrasten sa...

Jag hörde dunsen!!! Den var inte dålig.

Brittis sa...

Hörde du den verkligen?? Ja, det slog i golvet ganska häftigt.

Men nu har vi inspekterat skadorna och det var en regel som spräcktes. Kan lagas med ett vinkeljärn (eller heter det vinkelplatta?).

Du med tegelstenarna: Ni behöver inte ta med några när ni kommer. Jag har lagt under två tjocka lexikon.