onsdag, juni 03, 2009

Hurra för Blocket!

Nu har jag blivit en riktig Blocket-fan. Fick just reda på (genom kommentar i ett tidigare inlägg på den här bloggen) att kunden var nöjd med paketet jag skickade med färger från min tidigare porslinsmålningsperiod. Att jag sedan bad henne sätta in pengarna på ett konto där vi slarvat bort lösenordet får väl skrivas på kontot "klantigt". Men pengarna finns där i alla fall.
Nu har jag nyss kommit hem från ännu en säljrunda. Det var min MC-dress som gick under klubban (hjälmen och handskarna finns fortfarande kvar till försäljning på samma annons). Ett jättetrevligt ungt par var spekulanter och vi träffades på Kupolen i Borlänge, där hon kunde prova dressen på damtoaletten.
Nu återstår att bli av med makens Big Size MC-dress med tillbehör samt MC-dressen vi köpte till våra barnbarn. Det är trångt i garderoben.

Samtidigt fick jag tillfälle att kolla lägenheten som "Tösen min" ska flytta till. Barnen och deras kamrater bar och släpade. Skönt att hon får hjälp nu när hon inte kan bära någonting. Oturligt att hon blev sjuk mitt i flytten.

Nu sitter jag i stugan här ute i skogen och smider vilda planer på vad jag mer ska sälja på Blocket. Jag har fått blodad tand. Det kanske gapar tomt i rummen när C kommer hem från Norge.

2 kommentarer:

Sara sa...

Ha ha, ja det vore lite roligt om C kom hem och hemmet var länsat!! Själv har jag fastnat på sidan Tradera och är där och härjar lite då och då. Det är ruskigt beroendeframkallande :)

Brittis sa...

Tradera har jag inte vågat mig på än. Men det kanske kommer. Jag länsar kanske bostaden snabbare då.