tisdag, juni 23, 2009

Sabbat själsfrändens kontakt med cyberrymden.

Nu sitter jag härute i stugan i det vackra vädret och läser en Mari Ljungstedt-deckare. Härligt. Svalkar mig för tillfället inne i den svala stugan vid vår laptop.

Men den sköna känslan försvann snabbt när jag fick ett upprört samtal från en själsfrände som inte kunde komma in på sitt nät. För jag hade ryckt ut alla (säger alla) sladdar till datorn (den stationära) när jag igår tog datorn med mig när jag åkte till stugan, för den ska till datadoktorn i morgon. Så jag passade på att dra ut sladdarna till stömförsörjningen totalt. Jag kände på dom där klunsarna som kallas batterieliminator och tyckte att dom var väldigt varma. Och det var ju onödigt att slösa ström på det så jag drog ur alltihopa, dvs även routern och modemet. Så nu är det vissa som inte kommer ut på nätet. Katastrof. Som tur är skulle C till Rättviks VC för ett blodprov så nu får han fixa till det. Jag kan tänka mig att det fälls en del otryckbara ord när han ska åla sig under skrivbordet och reda ut sladdhärvan och få rätt kablar på plats. Men det kan ha det goda med sig att han förstår vad jag pratar om, när jag klagar över alla dessa kablar som slingrar sig överallt och gör städningen till ett världskrig.

Nu ska jag gå ut på altanen och fortsätta med boken. En kopp kaffe får bli kronan på verket.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hoppas att han inte fastnade bland alla sladdar :) Tänk att det ska behöva krävas så många sladdar för en dator??!!

Brittis sa...

Ja, och det blir ännu värre när man också har separat skrivare och scanner. Tillika modem och och router. Och så förståss anslutningen till kameran. Och till sist bordslampan.